10 Ekim 2011 Pazartesi

İngiltere ve ben..

Tam da ingiliz havasındayım..bulutlar,yağmur,yağmur ve daha çok yağmur:)eee blog madem herşeyimi biliyosun hayatımın İngiltere sayfasını anlatmam lazım ki beni daha iyi tanı.Bende macera çooook:)Çatlağın tekiyim işte ve çok tipik gezgin bir Yayım, ruhum böyle beni dünyanın herhangi bir yerinde bırak hiç tırsmam "aa ne güzelmiş lan "derim bol bol gezip dönerim..daha 17 yaşında üniversitenin hazırlık sınıfında ingilizce öğrenmeye çalışırken dedim ki;" bu böyle olmaz..ben ya Amerikaya ya İngiltereye gidicem orada öğrenicem".Milllet de haa tabi gidersin diyordu o vakit.Okul bitti 22 yaşındaydım dedim ki "iş miş aramam ben gidiyorum",o vakit bir erkek arkadaşım var ama çocuk ciddi bak gitme evleniriz kızım filan diyor ben de aynen şunu söyledim " sana iyi şanslar beklersen bekle beklemezsen de ben gidiyorum":)
Elimde bavulum kırık dökük ingilizcemle geldim çocuk bakmaya..Ne anlarım ben çocuktan,ev işinden..iş başa düşünce herşey oluyormuş dostum..2 velet tepemde bik bik ötüşür,ütü,çamaşır,okul,arkadaşlar amaaann çok zor bir hayat yani..Bir süre sonra bir alıştım çocuklar beni anneleri sanmaya başladı o derece,ülkenin fazla düzenli oluşuna alıştınız mı gerisi kolay.

Benim yaşadığım yer Londraya 45dk mesafedeydi. Sadece şirin bahçeli evler filan var ,daha ilk gün çocukları bıraktık anneyle(2 veletin annesi).Dönebilir misin eve dedi ooo ne varki bunda diye atladım hemen.Sonra o sokak senin,bu ev benim dolan dolan allahım her yer aynı çıldırmamak içten değil ,yav bir değişiklik bir düzen bozukluğu, bakkal çakkal bişey olmaz mı ?yok işte orada olmaz feci kayboldum.Allahtan Kıbrıs türkü bir aile beni bulduda anneyi aradı gelip aldı kadın beni yoksa kapı kapı dolaşacaktım:)İnsan başına böyle bişey gelse korkar dimi işte ben korkmam gülerim ve keşfe aynen devam ederim..benim kankilerden biri başka bir şehirde kalıyordu,benden 1 ay önce gitmişti İngiltereye.Ben kızı aradım yanına geliyorum dedim.Anne tren istasyonlarını yazdı şurda ineceksin tekrar bineceksin filan diye.."emin misin bak, acele etme sonra gidersin" filan diyor kadın bana ama ben nerdeee takmışım artık kafaya gidicem.Kaç tren değiştirdim bilmiyorum:)sora sora bağdatı buldum resmen.Cidden yardımsever insanlar ingilizler,soğuk diyenler halt etmiş.

Özledim bak şimdi oraları,yapılarını çok güzel korumuşlar,her yer tarih kokar İngilterede.Hangi şehre gidersen ayrı bir serüven.Londra bizim İstanbulumuz işte,kozmopolit(ingilizden çok Hint ve Polonyalı var şehirde)tarih kokan,ortasından muhteşem Thames nehri geçen bööyle zevkten dört köşe olabileceğin bir yer.Ama ben en çok Oxfordu sevdim yaa bu kadar mı güzel olur bir yer aman yarabbim bismillah..Hele üniversiteyi görsen vurulursun. Ben dedim ki"olum bunlarin ki üniversiteyse ben gidince kendi diplomamı yiyicem yok edicem "yani düşün artık ,ki ben harbi Türkiyenin en sağlam kampüslerinden birinde 5 yıl geçirdim.Okulun içine turistik gezi düzenleniyor, biz öğrencilere yaratık görmüş gibi bakıyoruz. Adamlar bildiğin yemekhanede yemek yiyiyor ama yemekhane dediysem sanırım Harry Potter orada çekilmiş(yemekhane sahneleri yani)acayip bir yer,biz ağzımız bir karış açık bakıyoruz onlar bize gülümseyerek el sallıyorlar..ayy çok komikti ya..

2 yıl kaldım İngilterede..çok çok güzel zamanlar geçirdim hatta geriye döndüğümde hayatımın en mutlu,en sağlıklı zamanlarını orada geçirmişim.Bu bünye 2 yıl boyunca sabah 7 akşam 12 koştu arkadaşım,herşeyi yaptım sosyal hayata katılmak için. 5 gün okula gittim ,çocuk baktım,kafede çalıştım,sınavlara girdim hep koşturdum kendi yaklarımın üzerinde durayım diye, iyi de kazandım çok şükür..ve en önemlisi grip bile olmadım 2 yıl boyunca.

En büyük kazancım da çok sevdiğim bir insan oldu, kendisi engelliydi ;feçti tamamen ve müthiş zeki bir adamdı.Oxfordu bitirmiş orada eğitmenlik yapmış.Sonrasında da danışmanlıkla çok iyi para kazanmış. Başına gelen onca şeye ,gençliğini hiç yaşayamamasına rağmen hayatımda tanıdığım en esprili en güleryüzlü insandı.Hayatımın en büyük derslerini ondan aldım,en yakın dostum oldu,hep dinledi,umarım hala iyidir..Bir kaç kere mail attım ama yanıt vermedi çünkü biliyorum uzaklığı ve özlemeyi pek sevmezdi.

Bir de dostum eğer esmersen ve İspanyol tarzı bir tipsen İngiltereye mutlaka git!Egon tavan yapıyor.İnsanın kendisini Cindy Crawford sanmaması içten değil.Burada Rus kızları nasıl muamele görüyorsa oradada esmerlerin gördüğü muamele aynı.Otobüste evlenme teklifi bile aldım ya düşün artık,metroda durdurup "nerelisiniz,sizin ülkede herkes böyle güzel mi? "filan dediler bir kere ya..Adamlar ispanyol hastası yalnız bende acayip benziyormuşum, gerçek ispanyolları görünce anladım.Yolda durdurup ispanyolca konuşmaya başladılar benimle "I don't speak Spanish"diyene kadar kanka olduk neredeyse o kadar eminler ki ispanyol olduğumdan hepsi şoka girdi" aa aynı bize benziyosun "dediler, bende farkettim dedim:)Hımm uslu bir kız oldum İngilterede cidden çünkü şu erkek arkadaşıma hep sadık kaldım öyleyimdir ben acayip sadakat duygusu vardır salak gibi..Niye salak gibi, adam beni 4 yıl sonunda boynuzladı da ondan..neyse..

Orada kalabilirdim ama kalmadım çünkü ben Akdenizliyim,şehrimi 
denizi,ailemi,insanlarımı çoook çoook severim.En önemliside güneşi oo ne yaa güneşi gören cennetlik, ben yapamam kardeşim yapanlara başarılar dilerim..Hiç de pişman değilim.Dünyanın en güzel yerinde yaşıyorum ne pişman olacakmışım ki..Bazıları salak mısın filan diyor çünkü değilim aksine çok akıllıyım:)ama tavsiyem dostum git,gör,mümkünse yaşa .Her insanın yaşaması gereken bir deneyim olduğuna inanıyorum ve seni öpüyorummm
ps:şiirsel bir son olsun istedim:)

20 yorum:

^'^ Mila ^'^ dedi ki...

Bir solukta okudum valla, kıskandım da.. Erkek arkadaşım ve benimde okul bitince İngiltere'ye gitme gibi bi hayalimiz var, yazıyı okuduktan sonra daha da bi heveslendim, umarım biz de gidebiliriz :)

Milena dedi ki...

Canım çok teşekkürler
umarım gidersiniz, mutlakada gidin derim ben,zamanı geldiğinde soracak bir şeyin olursa buradayım beklerim..

^'^ Mila ^'^ dedi ki...

Ya hemen bişey sorayım hatta ben o zaman :) Ordaki üniversiteler ile ilgili gerçi.. Ben uluslararası ilişkiler, erkek arkadaşımda işletme okuyo, ikimizde ingiltere'de uluslararası ilişkiler yüksek lisansı yapabilir miyiz acaba..?Oxford veya cambridge mesela:)

Profösör dedi ki...

Aferin yşyama sevincini kaybetmemşsin. takdir ediyorum.. Bizim buraları gibisi varmıdır ki. Sdece iklim olarak değil kültür olarak da..

*Selinka** dedi ki...

gezmeyi seviyoruz:)))))
saglıklı olda hep gez canımcım sevgilerimle:)))))

Milena dedi ki...

Milacım
orada öğrenci olmak yapabileceğin en iyi şey benim gibi au-pair olmayı seçmeyin sakın valla oxfordda yüksek için feci çalışmak lazım diğer okullardan çok daha zor ama imkansız değil ikiniz içinde.aşağıda yazdığı gibi
http://www.globalvizyon.com/universite/Oxford-University-799/

Milena dedi ki...

Hocam yok yaşamak çok güzel..sımsıkı bağlıyım hayata meraklanmayın..

Selinkacım
ah ahh hemde nasıl severim gezmeyi. İnşallah canım sağlık olduktan sonra gerisi gelir dediğin gibi.

^'^ Mila ^'^ dedi ki...

Teşekkür ederiim :) gözüm korktu birazcık :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Vayyyy beeee:D

Çok güzel bi deneyim olmuş diyorum iyi ki gitmişsin bi ara ben de gitmeyi düşünüyorum bakalım:) Daha zaman var:)

Giderken saçımı siyaha boyatayım bari:D Ama beyaz tenli olunca pek işe yaramaz sanırım:P

Milena dedi ki...

Canım benim
hoşgeldin..cidden çok güzel bir deneyimdi,şiddetle tavsiye edilir.
çok iyi bak saç boyatma iyi fikir:)beyaz ten geçerlidir boy,pos,hatlar ispanyol tarzı olsun yeter:)

inanirsakolurbence dedi ki...

Eheh sanmıyorum benden bi ispanyol çıkmaz:D Ufacık tefecik türk tipi bi insanım egolarımı başka ülkede tatmin edeyim bari napalım:D

Milena dedi ki...

canım yav 1 türk 1000 ispanyola bedeldir..Sen ne bakıyosun o ingilizlere bir beni gördüler bir de seni görsünler bak noluyor:)

inanirsakolurbence dedi ki...

Şaka yapıyorum ayol biz havamızı basarız onlara tabikisii:D

Milena dedi ki...

süpersin süper..:)ah keşke seninle orada tanışsaydık..sen yapardın ben satardım köşeyi dönerdik valla..

inanirsakolurbence dedi ki...

uuuu ticaret ruhu var yane eem o zaman gidersem sen de gel beraber çalışırız:D hihihihi

Milena dedi ki...

oo benim işim ticaret..anlaştık yani deal is deal(hehe)..see you

inanirsakolurbence dedi ki...

Eheheh o zaman bi gün bi yerde karşılaşacağız o zaman yaz bunu:)

Milena dedi ki...

ok cano:)

Leah dedi ki...

Ben sevgilimi bırakıp gidemem la, yapamam. Salağım ben Milena. Köşedeki bakkala bile gidemem ben öyle malım :(

Milena dedi ki...

Kıyamam yav sana kıymetini bilsin,adam olsun madem döverim yoksa:)..ben eskiden çok fenaydım ama şimdi kasıyo benide, evlilik bağlıyor sanırsam adam zaten anladıki beni zaptetmek için anca evlenmeli 2 ayda nişan yapmıştı.Sana bir sır arada gidesim geliyor hala ama çok seviyom bu kez sanırsam:)